infrastructure.png

IT infrastructuur

Hardware & Cloud

 

IT oplossingen & infrastructuur

E-Trace gaat voor elke bedrijf op zoek naar de meest optimale manier om de IT infrastructuur te optimaliseren, al dan niet door gebruik te maken van clouddiensten.

Afhankelijk van de grootte en noden van uw bedrijf bepalen we voor welke oplossing u het best kiest. (virtuele of fysieke servers).

Hoe gaan we te werk?

grondige Analyse

We voeren bij aanvang van een opdracht eerst een grondige analyse uit van uw software en IT infrastructuur en brengen uw (nieuwe) behoeften in kaart.

Met die informatie gaan we aan de slag om een optimale configuratie samen te stellen en te implementeren. U krijgt van ons niet alleen te horen wat er moet gebeuren, maar ook waarom het moet gebeuren.

planning

Om de overlast tijdens de overschakeling tot een minimum te beperken, schatten we vooraf de mogelijke complicaties nauwkeurig in. We zoeken een geschikt tijdstip en maken een gedetailleerde planning van de hele operatie.

BEHEER, ONDERHOUD EN BEVEILIGING

De geinstalleerde IT netwerken, zijn eenvoudig, centraal te beheren en optimaal beveiligd. Een IT infrastructuur die met uw bedrijf of organisatie meegroeit en flexibel aangepast kan worden volgens de evolutie van uw activiteiten.

We laten u na de installatie van uw nieuwe netwerkinfrastructuur niet aan uw lot over. De oplevering is slechts een momentopname. Door ons service-contract en onze dienst na verkoop laten we uw netwerk ook op termijn optimaal functioneren.

  • Door gebruik te maken van policies en gebruikersrechten bepalen we in overleg welke gebruikers toegang hebben tot welke gegevens en apparatuur en wat ze daarmee wel en niet kunnen doen.

  • Een firewall kan ingezet worden om ongewenste indringers buiten te houden en om ongewenst gebruik van internet aan banden te leggen.

  • Met een exchange-server wordt de e-mail van alle netwerkgebruikers centraal beheerd worden, waardoor deze op elke computer hun eigen e-mail kunnen raadplegen.

  • We werken een back-upschema uit om dagelijks een back-up van alle gebruikersgegevens, databases en e-mails te maken en in geval van problemen geen data te verliezen.

Calamiteiten vermijden

Een goed onderhoud betekent dat we de status van uw netwerk voortdurend in de gaten houden. We spreken af hoe we de serverlogs zullen controleren en de back-ups en back-upprocedures zullen verifiëren en met welke regelmaat we preventieve taken zullen uitvoeren om problemen te voorkomen en de de stabiliteit en de veiligheid van het netwerk te garanderen.

Voor ultieme noodgevallen voorzien we een op uw situatie afgestemd Disaster Recovery Plan om in geval van een onverhoopte server-crash zo snel mogelijk te kunnen heropstarten.

Beveiliging tegen bedreiging

Onze gedegen kennis van beveiligingstechnologie stelt ons in staat om u een werkomgeving te kunnen bieden waarin men zich geen zorgen hoeft te maken over bedreigingen van buitenaf of van binnenuit. We zorgen voor een nagenoeg volledige scheiding tussen het interne netwerk en internet en instaleren antivirus-, antispam- en antispywareprogrammatuur volgens de noden van uw infrastructuur.

Snelle ondersteuning bij noodgevallen

Een netwerk is meer dan alleen computers en schermen. Ook de (draadloze) verbinding met het internet, servers en printers via access points, switches, routers en firewalls moeten zonder misverstanden met elkaar communiceren. Loopt het toch eens fout dan zorgen we ervoor dat de plooien snel gladgestreken worden.

In de meeste gevallen kunnen we instant hulp bieden dankzij Teamviewer waardoor we onmiddellijk van op afstand op jouw systeem kunnen meekijken. Als dat niet lukt, komen we met plezier langs en geven we ondersteuning on-site.